Zpropagovat projekt, zboží či služby on-line. To je úkol internetového marketingu, ať už tím sledujeme komerční úspěch e-shopu nebo publicitu neziskové platformy. V obou případech máme k dispozici následující prostředky: web optimalizovaný pro vyhledávače, profily na sociálních sítích, emailing nebo PPC kampaně. Pojďme si vypíchnout efektivní a zároveň levné postupy, jak “zabít” více marketingových much jednou ranou.
Čím a proč plnit blog
Blog zdaleka není hřištěm jen pro bloggery a instagramové modelky. Prakticky každá firma a organizace ho může na svém webu aktivovat a formou užitečných článků rozvíjet svůj internetový marketing. Každý den totiž brouzdají sítí tisícovky lidí shánějící informace, aby si rozšířily obzory nebo uspokojily svou potřebu. A právě mezi těmito hledači jich přinejmenším pár set denně touží po know-how z našeho oboru. Chceme-li tuto skupinu potenciálních klientů podchytit, stačí jim kýžené informace zprostředkovat na blogu. Aby je příspěvky zaujaly, nepleťme si je s PR sebechválou. Naopak musí být tou nejlepší odpovědí na problémy hledajících. Jde o to, aby se čtenář cítil našimi radami občerstven a obohacen.
Když už plníme blog, tak podle zásad SEO
Pokud do čtivých textů píšeme i klíčová slova, současně tím rozvíjíme SEO vlastního webu. Google a Seznam nás pak zobrazují na lepších pozicích a tím nám roste návštěvnost i pravděpodobnost objednávek. Pravidelně aktualizovaný blog s tou správnou náplní je prostě dokonalý způsob, jak investovat část budgetu na internetový marketing jakoby sami do sebe, respektive do vlastního webu. Pokud nám textařina nejde, najmeme si copywritera nebo SEO specialistu.
Funkční internetový marketing mimo blog
Abychom využili co nejvíce forem on-line propagace v náš prospěch, vyplatí se nám publikovat autorské články také mimo naši platformu. Můžeme se realizovat na adekvátních zájmových portálech, v internetových časopisech nebo radit lidem na diskuzních fórech. Tomu pak přizpůsobíme obsah našich příspěvků. Mimo blog uplatníme klasické PR články o tom, jak jsme nejlepší, ale všeobecně více strategická zůstane uživatelsky přínosná náplň. Opět si tím budujeme pověst důvěryhodných odborníků nebo medializujeme nekomerční aktivity. Stejně jako na blogu používáme vhodná klíčová slova. Navíc v textu zanecháme pár odkazů na odpovídající místa v našem webu, aby se tam zájemci o podrobnější informace mohli proklinout. Za externí působiště považujeme v duchu zásad internetového marketingu i vlastní vysílací kanál na YouTube nebo třeba na domácím NasTub.
Fungují naše stránky na mobilech?
Zhruba polovina uživatelů si v současnosti prohlíží weby na chytrých telefonech. Dlouhé přesuny dopravními prostředky ve velkoměstech si lidé krátí právě touto činností. Během cesty do práce nakupují v e-shopech nebo zjišťují informace. Proto internetový marketing tolik dbá na responzivní design stránek, abychom mobilní publikum zbytečně nemíjeli. Ruku v ruce s tímto požadavkem jde také rychlost, jakou se naše on-line prezentace načítá. Vše, co nabíhá déle než tři vteřiny, návštěvníci opouští. Z tohoto důvodu si občas zkontrolujeme svižnost webu třeba v bezplatném měřáku GTmetrix. Zadáme tam naše url, zmáčkneme enter a vyjede nám skóre včetně návrhů na optimalizaci výkonu.
Aktuálním trendem internetového marketingu je také přání lidí vidět skutečnou tvář firmy. Značky, kde se ani v sekci O nás nedozvíme, kdo za společností stojí, vnímáme jako méně důvěryhodné. Posledním doporučením je tedy výstup z anonymity. Nebojte se publikovat váš podnikatelský příběh nebo story vašeho nekomerčního projektu. Na závěr bychom se rádi zeptali, jestli pomocí internetového marketingu také zabíjíte více much jednou ranou? Na zprávy se těšíme v komentářích.