V online podnikání je pro úspěch důležité stanovení priorit. Firemní weby, které se snaží zavděčit všem, ztroskotávají při SEO – optimalizaci pro vyhledávače. Aby nám tato služba přilákala na stránky stovky nebo tisíce zájemců, musíme si nejprve ujasnit, komu jsou naše produkty určeny. Teprve pak je možné vytvořit s pomocí SEO uživatesky přívětivou platformu, která generuje obrat. Jak při tom souvisí konkrétní specializace s intuitivní strukturou www, rychlostí jejich načítání a prodejním výkonem, jsme shrnuli do tří bodů.
Intuitivní web jako opěrný bod SEO – optimalizace pro vyhledávače
Čím jednodušší kostry se nám na stránkách podaří dosáhnout, tím jsou roboty i lidé spokojenější. Komplikovaná orientace v nabídce webu dokáže mnohé návštěvníky odradit od objednávek a stroje přiřazují chaotickým platformám horší pozice. Proto je jedním ze stěžejních úkolů SEO – optimalizace pro vyhledávače docílit co největší přehlednosti a snadné obslužnosti www. V praxi se tato práce projevuje například jako odstranění bludných stránek alias error 404 a nefunkčních tlačítek. Zvlášť rentabilita e-shopů bývá přímo úměrná absenci neexistujících produktových listů a nikam nevedoucích prokliků. Pro zisk je důležitý i pohodlný přechod z výběru zboží do košíku, kde kupujícímu předložíme snadný objednávkový formulář a umožníme mu bezproblémovou platbu. Přívětivé uživatelské prostředí má zkrátka vliv nejen na schopnost www vygenerovat první zakázky, ale též na ochotu lidí opakovaně se vracet.
Komprimace a výmaz dat podpoří přehlednost i načítání
V souvislosti s maximálním zjednodušením menu se při SEO – optimalizaci pro vyhledávače revidují data. Odstraněním těch zbytečných a zmenšením nadměrných opět usnadňujeme návštěvníkům orientaci v nabídce. Navíc se tím zrychluje i načítání stránek. Řekněme, že máme super intuitivní e-shop, ale produktové stránky nabíhají kupcům se slabým připojením k síti včetně těch s chytrými mobily půl minuty jen kvůli obřím fotkám. Taková chyba náš pak připravuje až o 50 % zájemců. Naštěstí dokáží odborníci na SEO – optimalizaci pro vyhledávače vyhodnotit, jestli naší platformě uleví například zřízením externího vysílacího kanálu pro publikaci produktových videí nebo komprimací a opětovným nahráním fotografií. Výmazem nesmyslů a optimální velikostí dat automaticky činíme strukturu našeho webu pochopitelnou a díky okamžitému zobrazení na smartphonech rovněž přijímáme více zakázek.
Ujasnění nabídky je součástí SEO optimalizace pro vyhledávače
Když ještě zůstaneme u fenoménu intuitivní struktury, je nutné zmínit též záběr firemního webu nebo e-shopu. Řada podnikatelů totiž nedokáže jasně vymezit své služby. Pak nejsou schopni vybudovat uživatelsky srozumitelnou platformu, která prezentuje konkrétní produkty cílové skupině spotřebitelů. Představme si, že nám v restauraci předloží nekonečný jídelní lístek se stovkou pokrmů. Místo aby tím uspokojili chutě každého, dosáhnou opaku. Většina hostů si z nepřehledného menu nevybere. Řešením je stručný jídelní lístek se třemi hlavními jídly. Zájemci mají vybráno hned a ti ostatní nezabírají místo. Proto věnujeme specifikaci služeb klidně týden času. Srozumitelná nabídka se totiž na webu projevuje jako přehledná struktura. Pokud tedy oslovíme experty na SEO – optimalizaci pro vyhledávače, připravme se, že po nás budou chtít konkrétní marketingový cíl, aby podle něj sestavili plán technických, obsahových a odkazových úprav webu a vyhledali relevantní klíčová slova.
Nyní už chápeme, že teprve jasným definováním nabídky začíná být naše internetová prezentace atraktivní pro skutečné zákazníky. Díky SEO – optimalizaci pro vyhledávače můžeme web s konkrétními službami dlouhodobě zviditelnit pro miliony potenciálních zájemců. Stejným způsobem pak dokážeme zacílit i ostatní formy online propagace včetně PPC kampaní. Vaše doplňující otázky nám posílejte přes komentáře.